Arequipa 18-19-20 sept

20 september 2013 - Arequipa, Peru

Na weer een nachtje reizen kwamen we aan in de stad Arequipa. De tweede grootste stad in Peru. De stad wordt de white city genoemd. Volgens enkele lokale mensen omdat ze door de blanken is gebouwd, volgens ons boek omdat ze ongeveer 300 dagen zon hebben per jaar!!! Dat zonnige kunnen we beamen. Waar in Cusco, Lima en andere plaatsen de zon in de namiddag vaak verdwijnt blijft de hemel in Arequipa prachtig blauw de hele dag door.

Onze eerste missie bestond erin om zo voordelig mogelijk een goede trekking vast te leggen voor de Colca Canyon. We zagen enkele honderde agentschappen die allemaal hetzelfde aanboden.. Maar wat te kiezen? We hoorden dat je echt wel moet opletten aangezien sommige je helemaal niet komen ophalen terwijl andere je rommel verkopen. Na een voormiddag en 6 agentschappen (die varieerde tussen de 150 en de 450 PEN) kozen we toch maar te boeken op de klassieke manier, namelijk via onze hostel. Eens geboekt kregen we meteen een verhaal van enkele Canadezen voorgeschotelt die ook via de hostel hadden geboekt en een verschrikkelijk gids hadden meegekregen. In spanning wachten we dan ook af wie en wat er ons in de vroege uurtjes op zat 21 sept kwam oppikken...

Arequipa zelf is vooral mooi rond het centrale plein. We hebben er gezellig wat rondgelopen en een oud klooster bezocht. Dit was een klooster (meer een dorp op zichzelf) dat diende voor de rijke families om hun welvaart te tonen door 1 dochter met dienares te laten toetreden. Tot 198? mocht er niet gepraat worden. Toen kwam de paus en was het ineens wel toegelaten... Op de fotos kan je zien dat toch nog af en toe een geestelijke verlichting  kan plaatsvinden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl