Trip naar Iguazu 30-31-1nov

1 november 2013 - Resistencia, Argentinië

(Er zijn nog een hoop foto's die jullie te goed hebben, maar een bepaald deel van de foto's komt er op de pc niet door. Dit euvel zal pas opgelost worden wanneer we thuis zijn. Het was dus tijd om een nieuw geheugenkaartje te steken)

Nadat we het hogere Noorden van Argentinië een beetje gezien hadden was het tijd om door te rijden naar de bekende watervallen van Iguazu. Omdat dit een bustrip inhoud van ongeveer 24u besloten we in Resistencia een nachtje te overnachten om de reis een beetje draagzaam te houden. Heel vroeg en totaal niet uitgeslapen kwamen we aan in het centrum bij een tropische hitte zonder enig besef waar we naartoe konden. Al snel bleek Resistencia een niet zo toeristisch stadje te zijn waar niet al te veel te doen is. Daarom waren er geen goede hostels. Ons humeur was dan ook niet al te opperbest. Daarom besloten we maar iets meer geld uit te geven aan een deftige hotelkamer. Waarom dan stoppen in het kleine  Resistencia? Blijkbaar is dit het dorpje met het meeste aantal beeldhoudwerken verspreidt over de hele stad. Gezegend met een hotelbediende met teveel tijd zorgden hij voor een gratis rondleiding met een gids langs de mooiste bouwwerken. Deze toer begon in de vroege avond een duurde 90min. Aangezien we de enige toeristen waren kropen we in een nagelnieuw busje met chauffeur en prive-gids. We reden langs alle bouwwerken en kregen nog een extra rondleiding in een museum. Dit soort van culturele toer was voor ons ongekend en echt tip-top in orde behalve...

Aangezien de Engelstalige gids er niet was kregen we een Spaanse. Audiofoons of andere vorm van informatie was ook enkel verkrijgbaar in het Spaans. Dit resulteerde in een half uurtje "si, si" en "aaah" (en maar knikken met het hoofd) en proberen elkaars blik te vermijden zodat we het niet uitproesten van het lachen. Na een halfuurtje was dit effect echter uitgewerkt en werd het voor beide van ons gewoon vervelend. Voor die zeldzame keer dat we dan eens geintresseerd zijn in cultuur begrepen we er niets van. Bon, inpakken maar en de volgende dag nog snel proberen een nationaal park mee te pikken.

Zoals het meestal gaat wanneer het niet meezit liep dit niet zoals gepland. Kwamen we met heel onze hebben-en-houden aan in het busstation waar we te horen kregen dat er geen bus meer was naar het nationaal park zonder dat we onze transfer naar Puerto Iguazu gingen missen. Geen nationaal park dus en 4u wachten in het busstation.

In het midden van de nacht kwamen we dan aan op onze laatste slaapplaats in Argentinië. Opgelucht dat we er waren, kropen we tevreden ons bed in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade