Rio de Janeiro 8-12 nov

14 november 2013 - Rio de Janeiro, Brazilië

Na een gigantische lange busreis van 24u belanden we in Rio de Janeiro. Gewapend met onze Bing weerapplicatie hadden we gezien dat het niet zo'n fantastisch weer ging zijn. En dit bleek onderweg inderdaad het geval te worden, heel donker en grijs. Blijkbaar had het de hele week in Rio al geregend. Dat beloofde dan ook niet veel goeds. Toen we echter het busstation binnenreden klaarde de hemel helemaal open en verscheen er als bij wonder onze verlosser Jezus Christus ten hemelen. Blijkbaar zit niet alleen het KMI geregeld fout, want ook de dagen die kwamen bleek onze applicatie niet veel info bij te brengen. Niet naar kijken en gewoon plannen!

In Rio hadden we 2 overnachting geregeld. 2 nachten dichtbij de Copacabana en 3 nachten in het gezellige Santa Theresa. Natuurlijk gingen we de volgende dag naar misschien wel het bekenste strand ter wereld. Niet dat we teleurgesteld waren, maar veel meer had Copacabana Beach niet te bieden. Het zand is er zachter, de golven zijn er hoger (en dus leuker om als 2 kleuters bijna elke keer te verdrinken) en er is meer zon. Natuurlijk is dit HET strand waar je naartoe komt om te kijken en gezien te worden. Wij als nederige Belgen hebben vooral veel gekeken. Inne naar de gigantische spierbundels die spieren lijken te hebben waar we nog nooit van gehoord hadden, en Maarten naar de strings die gepast en ongepast door iedereen gedragen worden. Na een dagje bakken en braden (blijkbaar hadden we een keer met de zonnemelk moeten schudden....) konden we dus het begrip "strandvakantie" toegevoegen aan ons lijstje.

De volgende dagen verbleven we in Santa Theresa. Een veel gezelligere wijk waar we nog een informatieve free walking tour kregen. Het hoogtepunt van onze reis was vooral de uitstap naar "Sugarloaf Mountain". Van daar hadden we een prachtige zonsondergang en een geweldig uitzicht over Rio by night.

Algemeen hebben we geen probleem in Rio gehad. Wel kregen we constant van iedereen de goede raad om bepaalde buurten te vermijden, de hoofdbanen te gebruiken en 's nachts niet aan de praat te geraken met mensen die ons wouden aanspreken. In Rio loert het gevaar dus overal, maar wij hebben er niets van gezien of gemerkt...

Op naar onze laatste locatie. De stad Salvador...

(we proberen de foto's nog voor onze terugkomt online te zetten)