Iguazu 2 nov - 7 nov

8 november 2013 - Foz do Iguaçu, Brazilië

De watervallen in Iguazu bestaan uit 2 zijden. Je hebt de Argentijnse zijde waar je een hele dag van de ene naar de andere kan lopen en het panoramische zicht van de Braziliaanse. Übertoeristen zijnde deden we ze beiden. Omdat we de wijze raad hadden gekregen niet in het weekend naar de watervallen te gaan, spendeerden we zaterdag en zondag aan een beetje rondhangen en het verteren van onze lange reis.

Maandag was het dan zo ver. Bus in en hop naar het park. Nadat het op zaterdag en zondagvoormiddag onze eerste dagen slecht weer was geweest (grijs en regen, jullie kunnen je er wel iets bij voorstellen) hadden we nu een prachtig zonnetje met enkele welgekomen wolkjes.  De hele dag hebben we gespendeerd aan het vervolledigen van de toer die je ik het park kan doen. Dit was echt geweldig. Omdat de watervallen zo hoog en krachtig zijn heb je veel verneveling op de foto's, maar het ene na het andere uitzicht was s-u-p-er prachtig. Zijnde meer natuur- dan cultuurtoeristen hadden we dan ook een geweldige tijd! Moe maar voldaan kropen we ons bed in, tevreden dat we de dag erna nog een keer konden gaan kijken in Brazilië.

De grensoversteken die we al hadden gedaan gingen al elke keer gepaard met lange reizen. In dit geval was het een fluitje van een cent. Bus op, even rijden, aan de grens papieren in orde brengen en weer even rijden. Die dag hadden we heel veel geluk. Een Duits vriendenpaar had door dat we nog een hostel zochten. Ze gaven ons het adres van waar zij zaten. Een nagelnieuwe hostel/hotel, die perfect gelegen was aan een supermarkt en het busstation, en nog niet was gestegen in prijs. Superkamer, beste ontbijt tot nu toe, zwembad, goeie keuken,... Ondertussen was het al wat later en wouden we die dag de watervallen nog zien. Plots opgeschrikt door het feit dat onze klok een uur verder moest worden gezet (ondertussen zitten we nog maar op 3u verschil) namen we nog snel de laatste bus naar het park. 5 min voor sluitingstijd spurten we het park binnen. De zon ging al een beetje onder en we hadden er hoop in nog enkele mooie plaatje te zien.

Zoals verwacht was de Braziliaanse zijde enkel panoramisch. Maar WoW!! Heb je tijd moet je zowel de Argentijnse als de Braziliaanse zijde doen. Moet je kiezen, doen dan aub de Braziliaanse. Je hebt daar 1 gigantische waterval, Garganta del Diablo (de keel van de duivel). En daar kan je dus echt gaan instaan, wat we ook deden.

De dagen die volgden genoten we nog een beetje van onze hostel. Jullie hebben het misschien al gemerkt, het vatje is een beetje leeg aan het lopen. We zijn nu echt overgeschakelt naar een toeristische vakantie met voldoende tijd voor ontspanning (onze laatste dagen zullen we dan ook doorbrengen in de Sheraton, ow yeah!). Met onze buservaring van Argentinië nog vers in het geheugen besloten we niet te stoppen in Sao Paulo en gewoon meteen door te rijden naar Rio de Janeiro.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Suzanne:
    9 november 2013
    Ik denk dat jullie deze reis nooit meer gaan vergeten !