Tupiza (tours) 15 - 21 okt

21 oktober 2013 - Tupiza, Bolivia

Na de dubbele 2-daagse in Sucre en Potosi was het tijd om verder Zuidwaarts richting Argentinie te trekken. Daar stond het laatste (geplande) avontuur in Bolivie te wachten, namelijk een bezoek aan de zoutvlaktes. Omdat we redelijk moe waren, en moesten wachten op een ander Belgisch koppel, vertroefden we de eerste 2 dagen aan het zwembad in het dorpje Tupiza. Daar regelden we onze 4 daagse toer.

De toer zelf bestaat uit een hele dag in en uit een 4x4 klauteren om foto's te nemen van adembenemende landschappen. De trotter had het bij het rechte einde. Dit is 1 van de hoogtepunten wanneer je reist in Zuid-Amerika. Om de zoveel tijd leek het alsof we ons in een ander land (of planeet) bevonden.

Veel uitleg kunnen we verder niet geven. Dit moet je zelf meemaken.

Na het vervolledigen van de trip hebben we nog een dagje recup genomen aan hetzelfde zwembad en een bus geboekt naar Argentinie. De reis naar Argentinie verliep echter niet van een leien dakje. De dag dat we moesten vertrekken, hadden enkele taxi-en vrachtwagenchauffeurs een barricade opgetrokken. Hierdoor moesten we enkele km ver met onze zakken sleuren om met een mini-van naar de grens te trekken. Doordat we daar niet met de bus aankwamen, moesten we aangekomen in Argentinie natuurlijk ook weer opzoek gaan naar een bus die ons naar onze bestemming zou brengen. Na veel gezwoeg en gezweet kwamen we verbazingwekkend maar 3uurtjes later aan.