Tilcara 22 en 23 okt + conclusie Bolivie

23 oktober 2013 - Tilcara, Argentinië

Na het vervolledigen van de trip hebben we nog een dagje recup genomen aan hetzelfde zwembad en een bus geboekt naar Argentinie. De reis naar Argentinie verliep echter niet van een leien dakje. De dag dat we moesten vertrekken, hadden enkele taxi-en vrachtwagenchauffeurs een barricade opgetrokken. Hierdoor moesten we enkele km ver met onze zakken sleuren om met een mini-van naar de grens te trekken. Doordat we daar niet met de bus aankwamen, moesten we aangekomen in Argentinie natuurlijk ook weer opzoek gaan naar een bus die ons naar onze bestemming zou brengen. Na veel gezwoeg en gezweet kwamen we verbazingwekkend maar 3uurtjes later aan.

We merkten meteen het verschil met Bolivia. Alles is beter in orde, de dorpjes lijken aantrekkelijker maar... alles is wel een pak duurder. Nu pas beseften we hoe spotgoedkoop het in Bolivie is. In Argentinie lopen de meters van de taxi's gewoon en betaal je een vaste prijs. Gedaan dus met het eindeloos afpingelen.

Het is dan ook een beetje met gemengde gevoelens dat we Bolivie afsluiten. Enerzijds zijn we blij dat we niet elke keer als we betalen merken dat het allemaal maar half in orde is. Anderzijds was de natuur in Bolivia onvoorstelbaar mooi en moest je helemaal niet letten of je boven je stand aan het leven was.

Benieuwd wat Argentinië ons brengt!